תשע נקודות להתאוששות מהזדקרות
- אזן את הכנפיים עם הגה הכיוון RUDDER (שימוש בפדל ימני) ובאותו הזמן נטרל את המאזנות והכנפים (ELEVATOR AND THE AILERONS) . הגה הכיוון הוא האמצעי היעיל ביותר לשליטה במצב של הזדקרות (STALL) מצב זה נראה פחות מפחיד כאשר הכנפיים מאוזנות.
- דחוף את האף בעדינות מעט אל מתחת לאופק. ייתכן שיידרש לחץ על ההגאים, תלוי בנטייה של המטוס ובמצב המקזז. תהיה הבוס של המטוס, קבע את תוצאה הסופית של מצב המטוס.
- הוסף כוח פתח כוח מלא.
- בצע פעולות ניקוי, קרבורטור חימום הפסק, מדפים הרם, בדרך כלל המדפים למעלה, במידה ואתה במצב של מדפים למטה, הרם בהדרגה עד הסוף, הרם גלגלים, שים לב כי הנוהל המומלץ על-פי POH ועל פי הוראת היצרן הם הסמכות הסופית.
- הגדל מהירות. הבא את המהירות עד VX מהירות גבוהה יותר מאשר VX מסתכמת בזמן וגובה מבוזבזים וזה מנוגד למטרה שלך. לאחר שתגיע ל- VX או אם אתה כבר מעל VX עבור לשלב 6.
- להרים אף ממעט מתחת לאופק למהירות VX, מצב זה הוא המהירות היצרן לפני היחלצות מהזדקרות כך שהסטודנט ידע איך נראית מהירות זו על ידי התבוננות מחוץ לתא הטייס.
- ודא שיעור טיפוס חיובי על מד הגובה. הסבר כיצד זה המכשיר היחיד המראה שהמטוס מרוויח גובה. הסבר כאן את המגבלות והפיגור של מד שיעור הנסיקה.
- ודא שדרכך נקייה ממכשולים, הבט החוצה ותקן כיוון טיסה לפי הצורך.
- הנמך אף למהירות VY המשך לטפס לגובה הדרוש.