תשע נקודות להתאוששות מהזדקרות

  1. אזן את הכנפיים עם הגה הכיוון RUDDER (שימוש בפדל ימני) ובאותו הזמן נטרל את המאזנות והכנפים (ELEVATOR AND THE AILERONS) . הגה הכיוון הוא האמצעי היעיל ביותר לשליטה במצב של הזדקרות (STALL) מצב זה נראה פחות מפחיד כאשר הכנפיים מאוזנות.
  2. דחוף את האף בעדינות מעט אל מתחת לאופק. ייתכן שיידרש לחץ על ההגאים, תלוי בנטייה של המטוס ובמצב המקזז. תהיה הבוס של המטוס, קבע את תוצאה הסופית של מצב המטוס.
  3. הוסף כוח פתח כוח מלא.
  4. בצע פעולות ניקוי, קרבורטור חימום הפסק, מדפים הרם, בדרך כלל המדפים למעלה, במידה ואתה במצב של מדפים למטה, הרם בהדרגה עד הסוף, הרם גלגלים, שים לב כי הנוהל המומלץ על-פי POH ועל פי הוראת היצרן הם הסמכות הסופית.
  5. הגדל מהירות. הבא את המהירות עד VX מהירות גבוהה יותר מאשר VX מסתכמת בזמן וגובה מבוזבזים וזה מנוגד למטרה שלך. לאחר שתגיע ל- VX או אם אתה כבר מעל VX עבור לשלב 6.
  6. להרים אף ממעט מתחת לאופק למהירות VX, מצב זה הוא המהירות היצרן לפני היחלצות מהזדקרות כך שהסטודנט ידע איך נראית מהירות זו על ידי התבוננות מחוץ לתא הטייס.
  7. ודא שיעור טיפוס חיובי על מד הגובה. הסבר כיצד זה המכשיר היחיד המראה שהמטוס מרוויח גובה. הסבר כאן את המגבלות והפיגור של מד שיעור הנסיקה. 
  8. ודא שדרכך נקייה ממכשולים, הבט החוצה ותקן כיוון טיסה לפי הצורך. 
  9. הנמך אף למהירות VY המשך לטפס לגובה הדרוש.